Chcę jeździć jako kierowca Ubera – pytania i odpowiedzi

By | Marzec 6, 2016

UberDriver

Ten wpis będzie przeznaczony na odpowiedzi na pojawiające się pytania od osób zainteresowanych współpracą z Uberem. Będzie na bieżąco aktualizowany. Mam nadzieję wyjaśniać wszelkie wątpliwości, zachęcam do zadawania pytań i oczywiście do rejestracji jako kierowca Uber!

  • jakie kody PKD należy podać przy rejestracji działalności biorąc pod uwagę współpracę z Uber’em?

Odpowiadając wprost: PKD 49.39.Z – Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany*

PKD ustaliłem wspólnie z księgową, Uber nie pomaga w tych kwestiach. Nadchodzące zmiany w prawie na pewno pomogą w jasnej klasyfikacji Ubera, na razie nikt się nie czepia.

  • Jakie pozycje na fakturze widnieją przy rozliczaniu z Uber’em?

Tu też Uber nie pomaga 😉 Faktury wystawia się na własny użytek. Ja wpisuję „Usługa Uber”, na pełną kwotę, łącznie z prowizją Ubera, + 8-procentowy VAT.

  • Rozumiem, że opłaca się pojeździć dla Uber’a biorąc pod uwagę opłaty za prowadzenie działalności będąc zatrudnionym jednocześnie na etat?

To zależy od czasu, który będziesz mógł na to poświęcić. Aspekt finansowy jest dla mnie drugoplanowy, Uber to przede wszystkim przyjemność i hobby. Takie podejście sprawiło, że w zeszłym roku kokosów na tym nie robiłem (przez pół roku ok. 150 jazd). Od nowego roku trwam w postanowieniu, żeby nie mieć poczucia, że do tego dopłacam i jeżdżę więcej. W dwa miesiące zrobiłem tyle kursów, co w zeszłym roku. Przełożyło się to godzinowo na jakąś 1/8-1/6 etatu (2-4 dni w tygodniu, 2-4h – zwykle bliżej niższych wartości) i jakieś 3k PLN za ten okres (after Uber). Mógłbym jeździć sporo więcej, a także w lepszych porach (praktycznie nie jeżdżę w weekendowe noce) i wtedy byłoby jeszcze lepiej.

Barierą jest pokrycie kosztów prowadzenia działalności. ZUS dla etatowca to ubezpieczenie zdrowotne (przy dużym ZUSie niecałe 300 PLN), nie przeskoczysz, trzeba płacić, ale z drugiej strony działalność daje spore możliwości, które rekompensują ten wydatek. Ponadto księgowość. Można to oczywiście robić samemu, ja wolę zapłacić i ten czas poświęcić na co innego, mając spokój. 19 lutego przyniósł w tej kwestii dobre wiadomości – Uber nawiązał współpracę z czterema firmami księgowymi, które przygotowały specjalne oferty dla kierowców Ubera (przede wszystkim tym, którzy zakładają działalność). Ja złożyłem już wypowiedzenie swojej księgowej, z której korzystałem od lat prowadząc działalność przed powrotem na etat, ponieważ płacę jej dwa razy więcej niż chcą partnerzy księgowi Ubera. Jestem w trakcie wyboru – z ofertami można zapoznać się na tej stronie: Uber – rozwiązania finansowe

Sumując – jak na wstępie, jeśli masz pewność, że będziesz miał w kalendarzu miejsce na jeżdżenie. Oczywiście trzeba lubić jeździć, to podstawa, więc to pomijam, ale poza samą przyjemnością z jazdy, Uber dostarcza tylu pozytywnych emocji, że jeśli będzie czas, to na pewno będzie ochota, żeby to robić 🙂

 


 

* PKD 49.39.Z – Sekcja ta obejmuje: – działalność związaną z przewozem osób lub towarów realizowaną przez transport kolejowy, rurociągowy, drogowy, wodny lub powietrzny, – działalność wspomagającą przewozy świadczoną przez stacje, porty, dworce kolejowe, autobusowe itp. terminale w zakresie kontroli ruchu, obsługi pasażerów, bagażu i ładunków, – wynajem sprzętu transportowego z kierowcą lub załogą, – działalność pocztową i kurierską. Sekcja ta nie obejmuje: – wykonywania generalnych przeglądów i napraw środków transportu, z wyłączeniem pojazdów samochodowych, sklasyfikowanych w odpowiednich podklasach grup 331, – budowy, utrzymania i naprawy dróg kołowych, szynowych, portów morskich, płyt lotnisk, sklasyfikowanych w odpowiednich podklasach działu 42, – konserwacji i naprawy pojazdów samochodowych, sklasyfikowanych w 4520Z, – wynajmu środków transportu bez kierowcy lub załogi, sklasyfikowanego w odpowiednich podklasach grup 771 i 773.

 

72 thoughts on “Chcę jeździć jako kierowca Ubera – pytania i odpowiedzi

  1. Ala

    Cześć, mam działalność, kasę fiskalną, ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji jak zakwalifikować „usługa transportowa”, która widnieje na rachunku dla klienta, wystawianego w moim imieniu przez UBER. Stawka VAT 8% może być zastosowana tylko przy przewozie osób, przewóz towarów to już 23%, jak przewóz osób to licencja. Musi być ta licencja, czy nie ???? Proszę o pomoc.

    Reply
    1. Uber Driver Post author

      Szczerze – mam od tego księgową. Jeśli chodzi o licencję, to teoretycznie musi być, ale nie znaleziono sposobu, żeby wydać mi ją do jazdy na Uberze. Naprawdę chciałem ją uzyskać, bo to żaden problem, a koszty (rzędu 300 zł na 50 lat) są tak sztucznie nadmuchanym argumentem taksówkarzy na temat „nieuczciwej konkurencji”, że aż szkoda gadać. Do wakacji ustawa o przewozie osób ma zostać znowelizowana. Zgodnie z nurtem, a nie wbrew. Dobra zmiana – wyjątkowo nie ironicznie.

      Reply
  2. Ala

    Drążę temat od tygodnia i już wiem, że na terenie Gdyni nie mogę świadczyć usług przewozu osób samochodem osobowym bez wymaganej licencji http://www.gdynia.pl/bip/sprawy/do/zalatwienia/info/4335_87851.html. Legalne jeżdżenie w Uberze byłoby możliwe gdyby UBER posiadał taką licencję, ale Uber nie zatrudnia kierowców i koło się zamyka. Chyba, że czegoś nie wiem. Przepisy jasno określają, że na przewóz osób samochodem osobowym wymagana jest licencja. Pozdrawiam

    Reply
    1. Uber Driver Post author

      Ja byłem w tym urzędzie w Warszawie i usłyszałem, że nie potrzebuję licencji. To jest luka w prawie, ma się to wkrótce zmienić, bo nowa władza nie chce blokować Ubera i wtedy będzie jasność. Z tego co wiem, nie nałożone jeszcze żadnej kary na kierowcę ubera za brak licencji. Gdyby tak się zdarzyło, na pewno byłoby nagłośnione 😉 Więc ja się na razie nie przejmuję i czekam co wniosą zmiany.

      Reply
      1. Kuba

        Zgadza się, tak jak mówisz, nikt jeszcze nie został zatrzymany i nikt nie dostał mandatu co mówi samo za siebie. Przecież policja przy kontrolach na np. kredytowej wie o Uberze i na pewno zatrzymali nie jednego,i wszystkich puszczali

        Reply
      2. Artur

        ciekawe… ja również byłem w urzędzie licencji i transportu drogowego, tam Pan jasno powiedział, że nie ma czegoś takiego jak licencja dla ubera, Uber jako firma, nie zgłaszała się do urzędu w celu rozmów, jak też stwierdził, że te przejazdy są nielegalne, a uber jako firma dostarcza tylko aplikacje,
        faktem jest, że podobno żaden kierowca kary nie otrzymał(choć taryfiarze spamują jakimś mailem od ITD),
        cóż liczę, że rząd się tym zajmie, albo zablokują ubera calkowicie, albo pozwolą mu w pełni legalnie funkcjonować (na co też liczę, bo sam jestem kierowcą) 😀

        Reply
        1. Uber Driver Post author

          To chyba jasne, że nie ma czegoś takiego jak „licencja na Ubera”, podobnie jak nie ma „licencji na Sawa Taxi” 😉 Ja byłem zapytać, jakiej licencji potrzebuję (i jak ją zdobyć), żeby jeździć jako kierowca Ubera zgodnie z obowiązującym prawem. Usłyszałem, że nie potrzebuję żadnej licencji.

          Reply
          1. Ewa

            Tylko że to nieprawda, ponieważ nawet na tzw przewóz osób, czyli przewóz okazjonalny – trzeba mieć uprawnienia, dodatkowo nie jest możliwy taki przewóz zwykłym samochodem osobowym tylko 7-9 os wraz z kierowcą. Źródło: ustawa z 4 lutego 2011r. o zmianie w transporcie drogowym (Dz.U. z 2011 r. nr 48, poz. 247)

          2. Uber Driver Post author

            te zapisy pochodzą z przestarzałej ustawy z lat 90., przyjętej pod wpływem silnego wówczas lobby taksówkarskiego i wkrótce się zmienią 🙂 Jak widać po dwóch latach działalności Ubera, licencje i uprawnienia to przeżytek, decyduje rynek, na którym dzięki Uberowi zadowoleni są i klienci, i kierowcy, a jedyną niezadowoloną grupą są taksówkarze, nie bez przyczyny nazywani „cierpiarzami”, bo ogólnie trudno ich zadowolić. Absurdalne przepisy dotyczące aut 7-9 os. wymuszone przez taksówkarzy, żeby maksymalnie zamknąć ten rynek, pomijam. Rynek przewozów od kilku lat ulega liberalizacji, taksówkarze są bezsilni i to ich najbardziej boli, dlatego posuwają się do dziwnych czynów. Cóż, czas pogodzić się ze zmieniającą się rzeczywistością, z tym, że to już nie są czasy kolejek klientów na wybierakach. Pora zgolić wąsy, przestać oszukiwać, zacząć dbać o auto, traktować pasażerów z szacunkiem, itp. Tylko że wielu z nich pewnie już tego nie potrafi i naturalnie wypadnie z tego rynku. Z korzyścią dla klientów, którzy są najważniejsi, bo głosują portfelem.

          3. Uber Driver Post author

            PS. dodatkowo wymóg auta 8-osobowego, z tego co pamiętam, nie jest obowiązkowy jeśli umowa na usługę przewozu została podpisana w biurze/siedzibie firmy 🙂 To tylko jako uzupełnienie absurdalnych zapisów, które wymusili taksówkarze, żeby ograniczyć dostęp do rynku innym.

  3. Krzysiek

    Cześć, zwracam się z kilkoma pytaniami w kwestii prawno-praktycznej. Jestem studentem dziennym, mam sporo wolnego czasu i jeszcze więcej chęci do działania. Chciałbym potraktować Uber’a w wakacje jako pracę w pełnym zakresie godzin, natomiast przez resztę roku, jako weekendowo-dorywczą. Tu nasuwają się moje pytania. Jak mam podejść do kwestii prowadzenia działalności gospodarczejtak by było to dla mnie najbardziej opłacalne? Jakie koszty (podatki) będę musiał ponosić co miesiąc (nie mówię tu oczywiście o paliwie i amortyzacji)? W końcu czym są mityczne spółdzielnie i na czym polega zasada ich działania (zastrzegam, że chcę jeździć własnym autem , niezależnie od jakiegokolwiek grafiku, nie za pensję tylko rozliczając się bezpośrednio z Uber’em)?

    Reply
    1. Uber Driver Post author

      Cześć!

      Po kolei:
      – działalność – nie ma za bardzo opcji – musisz założyć działalność, co do opłacalności to szeroki temat, nie związany bezpośrednio z Uberem. Najlepiej na początek wziąć dobrą tradycyjną księgową, która wprowadzi w meandry jednoosobowej działalności;
      – koszty prowadzenia działalności to też temat niezwiązany bezpośrednio z Uberem, w sieci jest sporo opracowań tego tematu. Musisz płacić ZUS (przy zakładaniu działalności przez dwa lata płacisz mały ZUS, nie do końca wiem, jak to wygląda w przypadku studentów, pewnie są jakieś dodatkowe ulgi, w końcu jesteś jako student ubezpieczony) oraz ponosić koszty księgowej. Reszta zależy – od wybranego sposobu rozliczania podatków (opcji jest wiele, bez księgowej, jeśli nie jesteś w temacie, a ni rusz), od kosztów prowadzenia działalności (podatki nie zawsze się płaci, jeśli koszta prowadzenia firmy są odpowiednie – znowu: księgowa powinna pomóc);
      – spółdzielnie olej, zwłaszcza że – jak napisałeś – chcesz jeździć swoim samochodem. Spółdzielnie polegają na tym, że „spółdzielca” kupuje auta, które potem dla niego pracują 24/7 poprzez wynajmowanych pracowników (zwykle za niską stawkę godzinową). Jednak jest inna opcja, dla Ciebie idealna, czyli „podpięcie” się pod jakiegoś partnera Ubera, który prowadzi działalność. Kwestia rozliczeń między Wami to wasza sprawa, rozwiązań jest wiele, ale dzięki temu nie musisz ogarniać wszelkich formalności związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności (tracisz też plusy z tego wynikające, a trochę ich jest). Ja przymierzam się do prowadzenia takiej działalności, mam już odpowiednie konto partnerskie, więc jeśli nie miałbyś nikogo i byłbyś zainteresowany – odezwij się na proiv 🙂

      Pozdrawiam

      Reply
  4. damian

    jak zarobiłem 300 to to jest 300 brutto w tym 8% vat ?
    kiedy się wystawia faktury ?
    jak jeżdzę autem prywatnym benzynowym to jak jest z fakrurami za paliwo ? wogóle mam brać na paragon i vatu nie mogę odliczać ???

    Reply
  5. damian

    a ja mam takie pytanie jeździłem w sobotę uberem dla testów i zarobiłem za kursy 298,93
    +PREMIE MOTYWACYJNE 37,20 =CAŁKOWITE ZAROBKI 336,13 ale jak vat od tego policzyć czy 8% od całości czy 8 % od kursów a 23% od premii ??

    Reply
  6. Robert

    Cześć,

    Uber nie zwraca kosztów za paliwo, zgadza się? Jakiekolwiek koszty zwraca czy tylko pobiera opłatę 25%? Masz jakieś info na temat liczby os. korzystających z UBER Select?

    Reply
  7. sedan

    Jak mogę rozliczać 8% VAT na usługe transportową skoro nie mam licencji?,czy urząd skarbowy może wezmwać mnie i zarządać okazania licencji na przewóz osób?.niby nie mają nic do tego ale słyszalem że jeśli nie okaże się im licencji to moga sprawę podkapować do prokuratury za wykonywanie usług bez specjalnego zezwolenia a to jest karalne

    Reply
    1. Uber Driver Post author

      Nie wszystkie usługi transportowe wymagają licencji, to raz. Dwa – polskie prawo nadal niestety nie nadąża za nową rzeczywistością i przedsięwzięcia takie jak Uber muszą balansować na granicy prawa i jego braku. Na razie nie ma żadnych poważnych kar, bo urzędnicy mają tego świadomość. Dobra rada – nie przejmować się, robić swoje.

      Reply
      1. sedan

        Ale na fakturze mamy usługę transportową z 8% vatem-czyli przewóz osób,o ile dobrze kojarzę to wszystkie przewozy osób wymagaja licencji.Co do PKD o którym napisałeś to UBER nie podchodzi pod żadnąz tych kategorii więc jak się z tego tłumaczyć w razie czego?.Mozna robic swoje i się nie przejmować,ale uważam że wszystko do czasu.Pozdrawiam.

        Reply
          1. Artur

            Przewóz okazjonalny, wymaga samochodu powyżej 7 osób, wiec Uber pod to, nie podchodzi 😉

  8. Wujek

    Pytanie, jest październik 2016, czy coś się zmieniło jeśli chodzi o wpis do PKD?
    Załatwiam te wszystkie formalności związane z aplikowaniem do Ubera i został mi tak naprawdę wpis PKD

    PKD 49.39.Z – Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany

    Czy to nadal o tę pozycję uaktualnić swoją działalność?

    Pozdrawiam,

    Reply
  9. Dawid

    czy aby zostać partnerem Ubera trzeba być „na VAT”? czy można rozliczać się wg zasad ogólnych?

    Reply
  10. Andrzej

    Witam,
    interesuje mnie współpraca z firma UBER i w związku z tym mam kilka pytań:
    – czy firma współpracuje również z licencjonowanymi taksówkarzami ? Chodzi o to żeby działać całkowicie zgodnie z obowiązującym prawem – załóżmy, że rejestruję działalność – EU VAT, uzyskuję licencję, mam taksometr i kasę fiskalną,
    czy w takim układzie możliwa byłaby współpraca z UBER ???

    Reply
    1. Uber Driver Post author

      Tak, współpraca byłaby możliwa, na uberze jeździ wielu taksówkarzy swoimi taryfami. Ale w świetle prawa nic ci to nie daje, a żadna z tych rzeczy nie jest potrzebna

      Reply
      1. Andrzej

        Dziękuję za informacje, teraz pytanie odnośnie rozliczeń finansowych. Wiem, że Uber przelewa odpowiednie kwoty na wskazany przez wykonawcę rachunek bankowy w okresach rozliczeniowych ale to tylko przepływ finansowy, jak wyglądają kwestie fakturowania? Kto kogo fakturuje? Rozumiem, że Uber za swoją działalność (pośrednictwo) fakturuje wykonawce usługi transportowej ale co z fakturami za podstawową działalność w tym wypadku transport osób ? Wiem również, że Uber dla klientów korporacyjnych wystawia w imieniu kierowcy faktury VAT 8%. Proszę o informacje.

        Reply
          1. Uber Driver Post author

            cześć, ostatnio nie miałem czasu ani na Ubera, ani na bloga, ale powoli wracam 🙂 Co do pytań Andrzeja – nie jestem księgowym i się nie znam, dlatego korzystam z obsługi firmy księgowej, ale z tego co rozumiem, to Uber wystawia w naszym imieniu fakturę dla pasażera, my wystawiamy Uberowi za prowizję. Za jazdę wystawiamy zbiorczą fakturę, za miesięczne usługi Uber.

  11. Kamil C.

    Witam wszystkich. Mam pytanie co doa auta. Mianowicie, trafia mi sie zadbane autko w dobrych pieniadzach z 01.2003 roku. I tu moje pytanie. Czy jak Uber zaakceptuje to auto (jestem juz partnerem tylko jeżdze pod kims) to bede mogl nim jezdzic do 01.2018 i rowno z przekroczeniem wieku auta 15 lat zablokuja mi mozliwosc dalszej jazdy tym autem?

    Reply
    1. Uber Driver Post author

      tego niestety nikt Ci nie zagwarantuje, nawet sam Uber, który może potem zmienić warunki 🙁 Ogólnie nie ładowałbym się w auto starsze niż 10 lat.

      Reply
  12. Marcin

    Hej,

    Czy mogę zacząć współpracować z Uberem w Polsce, jeśli mam firmę w Czechach? Czy komuś udało się w ten sposób zarejestrować?

    Reply
    1. Uber Driver Post author

      Ja nie wiem, podejrzewam że to łatwiejsze, jeśli Uber działa w danym kraju. Poza tym, z tego co wiem, wyprowadzka firmy do Czech niewiele daje, liczy się przede wszystkim miejsce prowadzenia działalności.

      Reply
  13. Bart

    Przez pomyłkę dodałem błędny rok auta przy rejestracji, nie mogę teraz tego zmienić, nie mogę edytować pojazdu? Co zrobić? Czy dodać nowy samochód z poprawnymi danymi? Ale auta będą miały tą samą rejestrację. Proszę o pomoc, jeśli ktoś miał podobny problem.

    Reply
  14. Piotr

    Witam,
    Jak Uber fakturuje kursy swoim kierowcom ? Do każdego wystawia osobną fakturę czego efektem może być kilkaset faktur na bardzo małe kwoty czy wystawia faktury zbiorcze np. w trybie cotygodniowym. Jest to istotne ze względu na koszty księgowe. Będę wdzięczny za odpowiedź .

    Reply
    1. Uber Driver Post author

      witam

      jest jeden zbiorczy dokument w miesiącu i tygodniowe faktury za prowizję dla Ubera, to wystarcza księgowej. W przypadku firm księgowych współpracujących z Uberem jest chyba najprościej. Ja korzystam z iFirma, polecam

      Reply
      1. oscyp

        Faktury są następujące:
        1) wystawione przez UBER w Twoim imieniu dla klienta – za każdy przejazd
        2) wystawione przez UBER dla Ciebie – tygodniowo (prowizja UEBRa)

        ponadto można wygenerować tzw Podsumowanie podatkowe za okres poprzedniego miesiąca, które dokumentem księgowym nie jest, ale na jego podstawie możemy w swojej księgowości wystawić sobie dokumenty zbiorcze za cały miesiąc + mamy ładne podsumowanie kilometrówki

        Reply
  15. Michał

    Hej,

    Wystawiłem właśnie fakturę za przewóz osób dla Ubera i mam klika pytań:

    1. Wpisujecie dane holenderskie na fakturze?
    2. Czy wysyłacie do Ubera wystawioną fakturę? Jeśli tak to na jaki adres? Polska czy Holandia?

    Z góry dzięki za odpowiedź

    Reply
  16. Michał

    Jeszcze mam jedno pytanie, bo nie za bardzo rozumiem na jaką kwotę mam wystawić fakturę.

    Dostałem xx zł na konto, jako wynagrodzenie, xx zł zostało pobranych jako prowizja (nie zostało mi przelane na konto), jednak w przypadku prowizji pojawia się zapis „PTU Odwrócone obciążenie”.

    Czy dobrze rozumiem, iż powinienem wystawić fakturę na kwotę jaką dostałem całościowo w przeciągu miesiąca na konto + kwota prowizji. Natomiast sama faktura powinna być na stawce 23 % ?

    Dzięki za pomoc

    Reply
    1. Uber Driver Post author

      To pytanie do księgowej, ale dla mojej nie wystawiamy żadnych dodatkowych faktur, wszystko idzie z systemu

      Reply
  17. Jakub

    Witam,
    Jeździłem uberem jako partner podpięty do kogoś jego autem które było z wypożyczalni. Czas mojej pracy wyniósł 7 tygodni za co dostałem rozliczenie tylko za 3 tygodnie. Następnie zostałem zwolniony, Pan do którego byłem podpięty nie odbiera, nie odpisuje a pieniędzy jak nie było tak nie ma. I stad moje pytanie czy Uber może udzielić mi jakiegoś wsparcia prawnego, udostępnić wyciągi i jakieś dokumenty świadczące o tym ze byłem podpięty, jeździłem i zarabiałem? Sprawę planuje oddać do sądu bo nie chodzi tu o mała kwotę.

    Reply
    1. Uber Driver Post author

      Musisz pisać bezpośrednio do ubera, może pomogą. Niestety, taka sytuacja często się powtarza w różnych spółdzielniach

      Reply
  18. Piotr

    Witam,
    Mam pytanie czy na chwilę obecną jest możliwe prowadzenie przewozu osób za pośrednictwem Ubera w całkowicie legalny sposób? Mam zarejestrowaną działalność oraz licencję na przewóz osób samochodem osobowym powyżej 7 do 9 miejsc. Czy w Uberze można jeździć samochodami z 8 lub 9 miejscami? Czy podsumowanie ceny przejazdu jest widoczne od razu po jego zakończeniu, tak aby móc wydrukować paragon?

    Reply
    1. Uber Driver Post author

      tak, w Uberz można jeździć takimi autami.
      pasażer od razu po ukończeniu przejazdu otrzymuje rozliczenie od firmy Uber, w aplikacji i na maila.

      Co do pytania pierwszego i zasadniczego – kwestia interpretacji, a my tu nie interpretujemy ani przepisów prawnych, ani fiskalnych.

      Reply
  19. Bartek

    Cześć!
    Jestem zarejestrowany jako parnter Uber Driver, mam za sobą kilka dni jazdy , ale pomijając fakt, że taksówkarze nas nie lubią, to dowiedziałem się o różnych „akcjach” i „łapankach” przez nich przeprowadzonych, m.in. wsiadanie jako klient do kierowcy ubera, nagrywanie go i dodatkowo wybranie miejsca docelowego , gdzie czeka już ITD. Zacząłem tym tematem się interesować i obecnie jestem trochę zdezorientowany. W innych miastach ITD, wystawiło już kilka grzywn po 8 tyś do zapłaty, za brak takiej licencji do przewozu osób, co można wyszukać w internecie. I teraz mam pytanie do doświadczonych kierowców Ubera, które już tutaj padało kilkakrotnie – co obecnie z tą licencją na obecny koniec roku 2017, co z tymi kontrolami ITD i karami ? Jak to wygląda w rzeczywistości?

    Reply
    1. Uber Driver Post author

      Po kolei. Olać taksówkarzy, przez dwa i pół roku jeżdżenia nie miałem żadnej tego typu sytuacji, nie myślę o tym, nie przejmuję się, to i nie wywołuję. Prowokacji jest teraz dużo mniej i zwykle dotyczą przewozów z płatnościami gotówkowymi typu Opti Taxi. Jeśli chodzi o aspekty prawne – nic się na razie nie zmieniło. Ustawa nadal nie została znowelizowana i mimo wielomiesięcznych zapowiedzi nie wydaje się, żeby ustawodawcy wyrobili się na obiecany termin – styczeń 2018. W związku z tym Uber nie mieści się w zacofanym, przedinternetowym prawie – legalność/nielegalność jest mocno dyskusyjna, sprawy trafiają do sądu, kończą się różnie. Jako kierowca Ubera nie masz się czym przejmować, firma bierze na siebie całą obsługę prawną i wszelkie koszta.

      Jedyna sensowna rada, jaką mogę dać, to się nie przejmować i nie stresować bez sensu. A jak się coś przydarzy (małe prawdopodobieństwo), to:
      – nie rozpoczynać kursu w aplikacji, jeśli mamy jakiekolwiek podejrzenia co do pasażera (opłatę za przejazd i tak damy radę ściągnąć);
      – wezwać na pomoc kolegów (komunikator Z…)
      – w przypadku pewności co do prowokacji nie dojeżdżać do miejsca docelowego
      – nie składać żadnych zeznać, nic nie podpisywać
      – poinformować jak najszybciej Ubera poprzez odpowiednią opcję w aplikacji

      Reply
      1. Annaa

        Witam
        Również zamierzam rozpocząć przygodę z uberem. Jaki to komunikator??

        Reply
        1. Uber Driver Post author

          to wiedza dla kierowców ubera, nowi są wciągani przez już skomunikowanych, Użytkowników którzy rejestrują się z mojego linka referencyjnego staram się wciągać, jeśli się skontaktują.

          Reply
          1. Uber Driver Post author

            W związku z tym, że dostałem kilka maili związanych z komunikatorem, powtórzę – udzielam różnych informacji i pomagam w różny sposób nowym kierowcom Ubera, którzy ZAREJESTROWALI się z mojego linka referencyjnego. Dlaczego?

            1. Uber to moje hobby, a blog dodatkiem do tego hobby. Na hobby nie mam wiele czasu, a dostaję naprawdę dużo maili (w tym wiele od pasażerów, którzy mylą bloga z oficjalną stroną Ubera). Nie sposób odpowiadać na wszystkie.

            2. pomoc „moim” kierowcom ma proste uzasadnienie – dostaję za nich premię od Ubera, co rekompensuje poświęcony czas.

            3. ponadto mam informacje na ich temat z systemu i wiem czy można im zaufać, czy nie, co jest ważne np. przy pomocy w wejściu na komunikator.

            Tyle. Na bloga zapraszam wszystkich, staram się odpowiadać na różne pytania i tu i na facebooku, ale w ograniczonym zakresie pomagam osobom, które nie są kierowcami Ubera zarejestrowanymi poprzez mój kod: TQ5PSUE

  20. Annaa

    A jak mogę się skontaktować priv? W takim razie będę się kontaktować po dopełnieniu wszystkich formalności i aktywnej aplikacji.

    Reply
  21. zbyszek

    Witam. mam działalność gospodarczą i chciałbym dorobić sobie jeżdząc z Uberem. Pytanie, czy mam wystawiać paragony z kasy fiskalnej klientom w samochodzie? I jak to jest z tym 8% VAT, żeby potem nie kazali dopłacic do 23%..

    Reply
    1. Uber Driver Post author

      pytania do księgowej, ale ogólnie nic nie wydajemy klientom, Uber wysyła w formie elektronicznej w naszym imieniu

      Reply
  22. jetron

    Mam pytanie do autora artykułu: czy można być kierowcą ubera ale jeździć pojazdem które jest zarejestrowane na inną osobę (np. pożyczonym samochodem?)?

    Reply
  23. jeszul

    Witam.
    Zamierzam rozpocząć moją przygodę z UBERem. Jak dla wielu z nas będzie to zajecie dodatkowe. Chce się podpiąć pod jednego z partnerów (nie mam działalności i nie zamierzam jej zakładać, przynajmniej nie dla samego ubera). Uber poleca na swojej stronie chyba 5 takich partnerów. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie z współpracy z takimi partnerami. Koszt u wszystkich podobny około 40zl/tydzień, chociaż mnie bardziej interesuje opcja 100zł/msc, ponieważ zamierzam jeździć tylko weekendowo. Czy to jedyne koszta jakie „bierze” ode mnie ów partner (pośrednik)? Mam jeszcze jedno pytanie, chodzi o usługę UBERSelect. Sprawdzałem wymagania dotyczące samochodu i mój pojazd je spełnia (BMW X3 ’15). Czy stawki w tej usłudze są większe (o ile?) niż standardowo. Ktoś może jeździ w tej usłudze?

    Reply
  24. Jeszul

    A dokąd się przeniosłeś, jeśli można wiedzieć…?

    Reply
  25. Mehmeh

    A czemu zakończyłes współpracę,? Czy urząd skarbowy może poprosić o licencje lub zgłosić gdzieś w celu weryfikacji,?

    Reply
    1. Uber Driver Post author

      Zrezygnowałem ponieważ uber nie jest fajna firmą, bezpośrednią przyczyną było podniesienie prowizji z jednodniowym wyprzedzeniem. Urząd skarbowy ma się nijak do licencji

      Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *