Ukraińcy na Uberze

By | Grudzień 1, 2017

EDIT: było sporo reakcji, może uda się zebrać tyle głosów, że Uber nie będzie mógł ich zignorować – stworzyłem wydarzenie na Facebooku – NIE CHCĘ jeździć z kierowcami z Ukrainy. Zapraszam! https://www.facebook.com/events/2217873408439329/

Na co narzekają najbardziej pasażerowie Ubera, jego kierowcy, a nawet taksówkarze? Na zalew kierowców zza wschodniej granicy. Każdy ma oczywiście inne powody. Pasażerowie skarżą się na nieznajomość miasta i języków oraz wynikające z tego opóźnienia i problemy, niebezpieczne sytuacje oraz niestety częste wypadki. Kierowcy Ubera – co oczywiste – nie przepadają za liczną konkurencją podbierającą zlecenia, ale przede wszystkim za psucie usługi, bo niezadowoleni pasażerowie wybierają inne opcje przewozu. Wreszcie kierowcy taxi – tym najbardziej przeszkadza, że często bywają ofiarami nieuważnych kierowców Ubera z Ukrainy, bo nocami to te dwie grupy dominują na mieście. Oczywiście każde takie wydarzenie szybko pojawia się na Facebooku grup taksówkarskich.

Do tego dochodzą niejasne kwestie legalności pobytu, prawne i podatkowe. Tak ważne w Uberze bezpieczeństwo jest żartem, jeśli do wszystkiego z poprzedniego akapitu dołożymy to, że de facto nie wiemy z kim jedziemy (kierowcy z Ukrainy często jeżdżą w kilku na jednym koncie), czy ta osoba ma prawo jazdy, czy jest w Polsce legalnie, itp.

uber_ukraina

uber_ukraina

Uber od zawsze sprawę bagatelizuje, twierdzi że obcokrajowców jeździ mniej niż 10 proc., mają wysoką średnią i ogólnie nie ma problemu. Cóż, obserwacje skłaniają jednak do przeciwnych wniosków. Jeżdżąc na Selekcie często słyszę, że pasażerowie korzystają z tej opcji, bo rzadziej trafiają się Ukraińcy. Koledzy jeżdżący na POPie mówią o częstych reakcjach „jezu, wreszcie jakiś Polak się trafił”. Jako kierowca nie tylko Ubera spotykam ich niestety na drodze, na której stanowią jeszcze większe zagrożenie niż wielu okazjonalnych kierowców aut na minuty typu Panek czy Trafficar (ale ci są przynajmniej oznakowani). Wielu nie potrafi uniknąć, stąd częste wrzutki taksówkarzy z wypadków z udziałem Ukraińców.

Uber Ukraina wypadek

Rozwiązań może być wiele, najprostsze zaproponowałem w obrazku na początku. Można by to zresztą powiązać z jedną z ostatnich zmian w Uberze – obniżono kryteria dotyczące samochodów, mogą być nawet z 1990 r. (szerzej o tym pisał UberSzofer). Może więc wróćmy do Uber Nite, gdzie za złotówkę Ukraińcy woziliby Daewoo Tico i klient miałby usługę na poziomie na jakim płaci. Do tego POP i Select bez sąsiadów zza wschodniej granicy i wszyscy są zadowoleni.

uber wymagania dotyczące auta

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *