UOKiK: prawo złe, Uber dobry – dla klientów i rynku

By | Kwiecień 25, 2016

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zajął się sprawą Ubera na wniosek krakowskich taksówkarzy, którzy złożyli skargę za pośrednictwem miejskiego rzecznika konsumentów. Poprosili o interwencję sugerując, że Uber stosuje nieuczciwe praktyki. Odpowiedź UOKiKu zaskoczyła nawet mnie – wniosek został odrzucony, argumenty dotyczące braku cennika czy dokumentacji w języku polskim obalone, a urząd stwierdził, że:

  • w działalności Ubera nie ma żadnych uchybień formalnych,
  • polskie prawo nie nadąża za zmieniającą się rzeczywistością,
  • Uber jest korzystny dla rynku, bo poszerza ofertę dla pasażerów, a do tego wywiera presję na taksówkarzach w kierunku poprawy jakości usługi.

Sam bym tego lepiej nie ujął. Urzędnik na pewno jeździł Uberem 🙂 Miałem kilka kursów z Wiejskiej i – wbrew ostatnim doniesieniom – ciągle wierzę, że PiS ciułając na 500+ nie zarżnie dojnej krowy w postaci Ubera.

 

image

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *